Yaslı Amca Hanzoya Karsı | Edep Yahu!

By 06:04 , ,

Bir kaç gün önce dolmusa bindim. Her zamanki ve her insanın yaptıgı gibi ücreti ödeyip yerime geçtim. Normalde kısa mesafelerde müzik dinlemeyi seviyorum. Önceden olsa kitap okurdum ama burda en uzak mesafe 15 dakika oldugu için müzik dinlemek daha kolay ve pratik geliyor.

O gün tesadüf kulaklıgım evde kalmıs, cam kenarından dısarıyı seyrede seyrede kendimle konusarak gidiyorum. Kafamdan planlar yapıyorum, sınavları, sunumları blog yazılarını falan düzenliyorum. Bayagı mesgul kafam... Sonra bir telefon çaldı ama ne çalmak bütün dolmus inledi zil sesiyle... Sonra telefonun muhattabı açtı ve basladı konusmaya... Alacaklarını konustu, isinin nasıl battıgını anlattı, hesap soracagından bahsetti... Bütün yolcular olaya bayagı asina olduk. Yüksek ses düskünlügü sadece telefon sesinde degil günlük sohbetlerinde de mevcutmus.

Bütün yol boyunca sohbetini dinledik, susmak bilmedi bagıra bagıra kisilik haklarımıza saldırdı adam resmen. Neden bu saygısızlık? Biz senin bütün yol derdini dinlemek zorundamıyız?

Orta koltuktan yaslı bir amca bu ne yahu diye çıkıs yaptı. Adama hısımla dönüp 'ayıp yahu! kaç kisi burda seni dinliyoruz, hiç mi bitmez söyleyeceklerin dedi.'



 Eyvah, amcaya patlıcak bu hanzo dedim! Ne oldu biliyormusunuz? Hiç oralı olmadı. Bayagı duymazdan geldi, keyifle devam etti konusmasına... Bu sefer bütün yolcular cık cıklamaya ayıplamaya basladı... Bizim densiz hanzo, telefonu kapattıkdan sonra 'ne kadar sabırsızsınız surda bir konusturmadınız dedi.. Lafı öylece ortaya söyledi.

Yaptıgı çok normalmis gibi, insanların beynini mesgul etme hakkı varmıs gibi... Bayagı üste çıkar vaziyette savundu kendini... İnerken hala söyleniyordu. Bütün yolcular sok olmustu. Özür dilemek yerine nerdeyse özür diletecekti.

Bu kadar zor mu kibar biri olmak? İnsanların haklarına saldırmadan çevreyi düsünerek hareket etmek bu kadar zor mu?

Biz mi çok düsünceliyiz, bazıları mı çok kaba...

Not: Evet hanzoya çıkıs yapan bir tek yaslı amcaydı. İnsanlar sadece söylenmekle kaldı. Kesin bir tepki koymak yerine pasif söylemleri oldu.

Not2: Amca seni gönülden tebrik ettim!

Bana ulasmak isterseniz; zeynep.dilara.durmaz@hotmail.com

Kocaman sarıldım kızlar!
Z.

ilginizi çeker :)

4 yorum

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. O hanzo diye tanımladığın insanları bilirim. Tam bir eziyettir benim için çünkü ne zaman toplu taşımalarda öyle birine rastlasam gergin bir ruh haline sahibimdir ve inanır mısın dinle(yeme)diğim şarkının tüm sakinleştirici etkisini alıp götürür o adam. İşin komiği, hep bi arkamda ya da yanımda olurlar sonuç olarak kafayı yerim. Neyse, bir daha denk gelmezsin umarım.

    YanıtlaSil
  3. Kendilerini özel araçta sanıp avaz avaz bağırarak konuşanlara ben de sinir oluyorum :(

    YanıtlaSil
  4. İşkence resmen, ama yine de Hanzo dememek lazım diye düşünüyorum. Adamın psikolojisini de ele almak lazım, biz olsaydık? Onca işi kaybeden? Neyse, anlatım tarzın hoşuma gitti. Yorum yapmadan geçmeyeyim dedim. Bu arada bana da beklerim > www.recepcetiner.com

    YanıtlaSil