Eyvah Zamanım Yetmiyor | Bazen Oldugu Kadardır.

By 04:38 ,



Son sınıf oldugumdan beri hep zamanımın yetismediginden yakınıyorum. Bunu çevremde de blog postlarımda da konu ediyorum. Sürekli bir mızmızlanma, hiç bir seye yetisemiyorum düsüncelerine gark oluyorum. Artık bu sabah 'yeter Zeynep!' dedim. 'Nereye kadar böyle devam edicek hersey?'

Öyleki çalısmam gereken yds, vizeler, sunumlar ve tez... Bense yetisemiyorum deyip hem kendimi üzüyorum hemde gerçekten hiç bir sey yapamıyorum. Yetismem gereken tren daha kaçmamısken yakalayamadım deyip aglamak çözüm olmuyor. 

Peki ne yapmalı?

1)Sunu kabul etmeliyiz ki gün 24 saat. Ne olursa olsun bunu degistiremeyiz. Herseye yetisemiyorsak yetistigimiz kadarını bitirmek lazım. 24 saatte ne yapabiliyorsan onu yap. Günü 25 saate çıkarmaya çalısma, kendine kaldırabileceginden fazlasını yükleme, bazen bazı seyler oldugu kadardır...

2)Plan önemli; saati saatine yapılması gereken planlardan bahsetmiyorum. Su saatte kalk, kahvaltı, su vakitte su iş... Bunları yapabilen uyabilen var mı gerçekten? Onun yerine bugün faturaları yatıracagım, tez için kaynak taraması yapacagım, gibi... Böylesi hem daha rasyonel hem daha kolay.

3)Yardımları geri çevirmeyin. Bu asırı sorumluluklarınızı sizinle seve seve paylasmak isteyen insanları reddetmeyin. Her sey sizin kontrolunuzde de olmayı versin. Bırakın bugün faturayı bir baskası ödesin. Yada kaynak taramanıza yardım etsinler...

4)Bazen sadece durun; öylece sakince hiçbir sey yapmadan durun. Belkide o an ihtiyacın olan tek sey sadece durup dinlenmek, yada her seyi bırakıp bir kitap okumak yanında da güzel bir buzlu çay...

Hayat gerçekten kısa, bazen herseyi kucaklamaya çalısmayı bırakmak gerekir. Bazen yatak dagınık kalmalı, o kitap yazılmamalı, bazen insan sadece bir durup dinlenmeli...

Bir sonraki yazıda görüsürüz.
Kocaman sarıldım kızlar!

zeynep.dilara.durmaz@hotmail.com


ilginizi çeker :)

9 yorum

  1. Gün gerçekten yetmiyor ama :/ bende aynı dert içindeyim kosusturmaca geçiyor günler hep :/ bundan sonra blogunun takipçisiyim:)

    YanıtlaSil
  2. Merhaba. Güzel bir yazi. Ben kendime bu hafta bu isleri bugün bu isleri halleyecegim diye plan yaparim. Bazen hepsini bitiremem ama planli olmak çok ise yariyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten yarıyor. En azından panigi biraz azaltıyor :)

      Sil
  3. Planlı olmak her zaman önemli, çok kolay gelsin. Bende beklerim :)

    YanıtlaSil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil