Üniversiteye Yeni Başlayan Kızkardeşim

By 06:12

Eylül ayı geldi. okullar açılıyor. bazıları okula devam ederken bazıları hiç bilmedikleri bir dünyaya geçiş yapıyorlar. 

hoşgeldin üniversiteye kızkardeşim! 

bu yazımda üniversiteye yeni başlayan kızkardeşlerim için tecrübelerimden yola çıkarak kendi fikir ve düşüncelerimi yazdım. 

22 yaşına gelmiş aynı anda iki üniversite okuyup, üniversitede 3.yılını devirmiş biri olarak bu yazıyı yazmalıyım artık dedim.

Uzun bir sınav döneminden çıktın. yorucuydu, ailen de sen de çok emek verdiniz. istediğin bir bölümde yada ona yakın bir bölümdesin. belkide üniversite olsun da neresi olursa olsun diyerek geldin.

öncelikle eğer bölümün istediğin bir bölüm değilse yol yakınken bırak. aksi durumda okula gittiğin her gün cehennem azabı yaşatır sana. inan bana insan hayatında bir senenin lafı olmuyor. 

şanslıysan istediğin bölümdesin demektir. Büyük heveslerle kayıt yaptırıcaksın. kayıt olurken bir çok kişiyle tanışıp yalnız kalmamak için onlarla arkadaş olmak isticeksin. Bence acele etme zaten okula gidince herkes yalnız olacak ilk tanıdığın insana güvenme. Gerçi ben en yakın arkadaşımı okulun ilk günü tanıdım ama olsun sen yinede temkinli ol :)

ilk günler bütün sınıf birlikte takılcaksınız. aynı anda kantine gitmeler 50-60 kişi aynı masada oturmalar. zamanla herkes ayrılıcak şimdiden alış derim. 

okulun ilk ayları çok kalabalık arkadaş grubun olucak. sonradan elenip sadece samimi dostların kalıcak. ama onlarla sağlam dostlukların olcak merak etme.

hata yapmaktan korkma. okuldaki öğrenci topluluklarına katıl. olabildiğin kadar aktif ol. hiç kimsenin seni ötekileştirmesine izin verme. Ne yaparsan yap vicdanına danışmadan adım atma...

ve en son olarak 

'Acı sözlerin gönülde bıraktığı en derin etkidir DİL YARASI. Ne yaparsan yap ama iyi bir insan olmaktan vazgeçme!

ilginizi çeker :)

0 yorum