Nedir Blog Yazarlıgı | İyi Bir Blog İçin Neler Yapmalı

By 06:53 , , ,

Herkese merhaba!
Bugün herzaman ki post konularından uzaklasıp, farklı bir mevzuya ama çok da uzak olmayan bir konuya deginecegim.

Nedir bu blog yazarlıgı?

Çevremde gözlemledigim en büyük eksikliklerden birisi bu. Blog yazarlıgının ne oldugu konusunda çok fikrimiz yok. Hatta blog yazarlıgını ilkkez duyanlar çogunlukta.
Sözlük tanımının dışına çıkıp benim için blog yazarlıgının ne oldugundan bahsedecegim.




Kendi kendinizin editörü, yapımcısı, teknik elemanınız oldugunu düsünün. Özgürce yazıp, kendi kendinizi elestirmeniz gerekiyor.

Ne üzerine yazmalıyız?

Bir çok görüsün aksine bence birden fazla konuda yazabilirsiniz. Belli bir konsepte girmek yaratıcılıgınızı baltalar.

O gün ne yazmak istiyorsanız o konuda yazın. lifestyle dedigimiz bloglar bunun için varlar.

Ne sıklıkta yazmalıyız?

Aslında bu en önem verilmesi gereken konulardan. Art arda 3 yazı yayınlayıp 2 3 ay ortadan kaybolmanız size hiçbir sey kazandırmaz. Çünkü bloglar sürekli güncelleme isteyen sayfalardır.
Kendinize bellirli günler koyun ve o günlerde postlar yayınlayın. Ne yazıkki ben bu konuda biraz eksigim... EE ne demişler hocanın dedigini yap yaptıgını yapma... :)

Tema, görünüş, başlık, blog adı...

Temanızı internetten hazır temalar bulup ekliyebilirsiniz ben şahsen öyle yaptım. Ama dikkat edilmesi gereken nokta sade olmanız. Sagdan soldan cıkan yazılar, hareketli arka plan yalnızca okuyucuyu yorar. Temanıza ve görünüşe karar verirken kendi beklentilerinizi göz önüne alarak karar verebilirsiniz.

Başlık yine kendinize göre kisisellestirebilirsiniz. Ben sade ve blogunuzu yansıtan bir tasarımdan yanayım.

Blog adı ise uzunca süre üzerine düşünmeniz gereken bir mevzu... Bir anda nerelere gelceginizi tahmin edemezsiniz. Sonuç olarak herkesin okumasını isteyerek açtıgımız bu blog dünya çapına yayılabilir. Akılda kalıcı, kısa ve tercihen türkçe karakter içermeyen bir ad seçmelisiniz.

Blogdan ne zaman para kazanırız?

Arkadaslar size kötü bir haberim var... Blogdan deli dehset paralar kazanmıyoruz. Hatta uzun süreler hiç kazanmıyoruz. Bir süre sonra ufak tefek kazandıgımız reklam paraları ise harcadıgımızın yanında sıfır kalıyor.


Yani para için degil sevdiginiz için yazmalısınız. Aksi durumda bir süre sonra blogunuz çöp diye tabir ettigimiz yere döner.

Toparlarsak...

Yazmak mı istiyorsunuz? Hemen baslayın... Yenilikçi ve orjinal içerik üretin, sürekli güncelleyin ve bunu sevdiginiz için yapın...

İki seneye yaklasan blog yazarlıgı tecrübelerimden ögrendiklerimi size aktarmak istedim. Bundan sonra bu tarz daha çok yazılar gelicek...

Takip etmeyi unutmayın... Beni bulabileceginiz diger sosyal medya adreslerim ise instagram facebook snapchat kullanıcı adım ise izbekelebek...

ulasmak isterseniz bir mail yeterli :)
zeynep.dilara.durmaz@hotmail.com

**Görseller alıntıdır.

ilginizi çeker :)

13 yorum

  1. Ellerine saglik canim :) Sana katiliyorum ! Blogunun dizaynini kendin yaptigini da bilmiyordum, bence cok basarili ellerine saglik, bu konuda senden fikir alabilir miyim ? Bu aralar ben de yenilemek istiyorum blog düzenimi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet arastırarak ogrendım ve kendım yaptım :) seve seve bildiklerimi paylasır ve yardım ederim sana... Çok tesekkur ederim :)

      Sil
    2. cok tesekkür ederim canim :)

      Sil
  2. Kaleminize sağlık, çok güzel anlatmışsınız. Özellikle "Kendi kendinizin editörü, yapımcısı, teknik elemanınız oldugunu düsünün. Özgürce yazıp, kendi kendinizi elestirmeniz gerekiyor." kısmı tam benlik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok tesekkur ederım :) tek basımıza koca bır ekıbız :)

      Sil
  3. çok güzel ve yeterince açıklayıcı bir yazı olmuş, ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. Yeni başlayanlar için harika yazılar bunlar,teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  5. Çok haklısın canım.İnsanlar blog yazmayı çok kolay sanıyorlar.Ben mükemmelim,şöyleyim böyleyim asla demiyorum herkesin yanlışları vardır ama bir şeyleri açmak çok kolay sonrası çöplük olarak birikiyor burada bloglar.Özellikle instagramda çok görüyorum 'instablogger' diye adlandırılanları ilkokul dördüncü beşinci sınıfa giden çocuklar bile kozmetik blogu açabiliyorlar buna çok şaşırıyorum.İki tane firmadan gelen ürünü görünce herkes hevesleniyor ama bilmiyorlar ki yeni ürünler tanıtmak için biz ne kadar masraf yapıyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok haklısın ceyda, blog yazarlıgı uzun soluklu ve emek isteyen bir iş... :)

      Sil
  6. bende yeni bir blog yazmaya başladım. Benim için yararlı bir post oldu. Teşekkürler.. Bloğuma da beklerim
    www.beautyblognote.blogspot.com

    YanıtlaSil