Gezdim, Gördüm, Biliyorum^^ Batum

By 07:20 , , , , , , , , ,

Gezdim, dolaştım; leyleği havada görmüşüm de haberim yok! Bir ay içinde karadeniz kıyısını en doğusundan en batısına kadar gittim. Çok güzel bir deneyim, keşke gezgin olsam dedim.


Batum bu seferki durağım. Son anda karar verip katıldık geziye. Geziye katılmadan tabi ki nereler gezilir, nerelere gidilir, hepsine biraz baktım. Şehirin mimari yapısının çok güzel olduğunu ve mutlaka görülmesi gerektiğini öğrendim. Biz eski batumdan girdik yola, binalar harap, eski, ve yıpranmış şekildeydi.



Nasıl gidilir vize pasaport?

Gürcistan bizden vize yada pasaport istemiyor. Tc kimliğiniz ile çıkış yapabiliyorsunuz. Daha önce gittiğim de çıkış harcı 1tlidi. Bu sefer gittigimiz de 15tl oldugunu ögrendik. Sınır kapısından geçer geçmez taksileri veya dolmuşları görebilirsiniz. Taksiler oldukça pahalı yerel para birimi olan 1 lari karşılığında dolmuşlar sizi merkeze kadar götürüyor.




Dil, anlaşma problemi?

İnsanların yarısı türkçe biliyor. Dil problemi yaşamadan gezebilirsiniz lakin; nedendir bilmiyorum Türklere karşı bir antipatileri var. Halk, polisler, çalışanlar çok suratsız. Eğer ingilizce konuşursanız sizinle gayet düzgün şekilde iletişim kuruyorlar Allah muhafaza bir Türk olduğunuzu anladıkları anda fiyatlarda uçuyor, davranışlarıda değişiyor...

Para birimleri?
Para birimleri olan lari bizim liramızdan daha değerli. öğrendiğimde çok şaşırdım çünkü şehrin bir çok bölgesi muhtaçken paraları bizden daha değerli. Resmi döviz büroları yok. Belli bir kurda yok. kimisi 0.80'den bozarken biraz daha araştırırsanız 0.88'den bozan bile görebilirsiniz. Size tavsiyem acele etmemeniz :)




Nereleri gezilir?

Batum yeni mimarisiyle oldukça ünlü. Botanik bahçesi ise dünya tarafından getirilmiş bir çok agaç çiçek ve bitki barındırıyor. subtropikal iklimi bu konuda elverişli.


Girişte 8lari ücret alıyorlar.Bu parayı verip girmeye değer mi derseniz? Göreceli derim. Cennetten bir köşe falan beklemeyin. Türkiye'nin karadeniz kıyısından hiçbir farkı yok. Bana göre**


Botanik bahçe oldukça büyük bir yer. Bütün bölgelerini gezmeye pek vaktimiz yetmedi.Ordan çıktığımızda teleferikle yukarı çıkıp şehri seyredebileceğimiz söylendi. Biz ise merkezi gezmeyi tercih ettik. Batumi plaza adında bir alışveriş merkezleri var. Ama içinde sadece birinci katta dükkanlar var. İlginç olan ise içinde apple store var. Fiyatlar Türkiyeden farksız.

Gelelim nasıl ve kimle gitmelisiniz?

Öncelikle kesinlikle bu işi bilen bir şirketle gitmenizi tavsiye ederim. Çünkü bizim gezimiz bu şekilde sonlandı. Yeni Batumun mimarisini araba yolundan gördük. Rehber tam bir faciaydı. Durup fotoğraf çekinemedik, mimarileri inceliyemedik, sokaklarını gezemedik. Bana göre en güzeli yanınıza en iyi arkadaşlarınızı ve bir harita alın çıkın yola derim.

Akşam yemeğini ise gemi şeklinde bir restaurantta yedik. Yerel yemeklerinden haçapuri denilen pide içinde yoğun peynir olan bir yemek yedik. yanında cevizli patlıcan ve tavuk salatası vardı. Yemeklerini oldukça beğendim. Hatta en çok gezinin o kısmını beğendim. :) Yanında da armut suyu ikram ettiler. Benim damak zevkime pek uygun olmasa  da bir çok arkadaş beğendi.

Çıkarken bir karton sigara ve bir litre içki alabiliyorsunuz. Ama gürcü tarafının free shopu hiç de free değildi :)
Girişte döviz kurlarını gösteriyorlar, euro karşılığı 2.5tl iken türk parasına çevirdiklerinde 4liradan bozuyorlar euroyu yani satışları da lari üzerinden değil. Oyüzden alışverişinizi merkezdeki dükkanlardan yapmanızı öneririm.

Bir nevi korsan şehir gibi... Beklentilerimi pek karşılıyamadı yine...

Aslında bu gezimi bir vlog halinde çekmiştim. Ama ne yazık ki video kalitesini düşürmeden video düzenlicek program bulamadım. Mecburen bu şekilde yazmak durumunda kaldım. Oldukça uzun bir yazı oldu ama detaylı şekilde aktarmak istedim.

Gidecek veya gitmek isteyenlere faydalı olmak istedim. Hepinizi kocaman kucakladım!
                                                                        Görüşürüz...



ilginizi çeker :)

3 yorum

  1. Süper ya! <3
    tam final dönemine girmişken içimde gezip tozma isteği uyandırdığın için teşekkür ederim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederimmmm :) bende final döneminden önce bol bol gezdim. şimdi hiç canım çalışmak istemiyor :/

      Sil
  2. Batum... Bence ingilizce nin geçer bir dil olmadığı sayılı yerlerden

    YanıtlaSil