Nasıl Yurtdışından Alışveriş Yapılır? Nelere Dikkat Etmeli? Benim İlk Alışverişim

By 03:47 , , , , , ,

Merhaba!

Bugünün konusu ilk kez yaptığım yurtdışı alışverişim :) Daha önce bir arkadaşım yurt dışından alışveriş yapıp yapmadığımı sormuştu. Bende internetten çok sık alışveriş yaptığımı ama henüz yurtdışına açılmadığımı söylemiştim. Bana aliexpress adlı siteyi duyup duymadığımı sordu. Bir çok kişinin ordan gayet ucuza ürün aldığını söyledi. Bende eve gidip bir güzel araştırma yaptım. Fiyatlar gerçekten çok çok ucuz. e-bay, gittigidiyor gibi bir site burda çin kökenli bir pazar. Forumlarda ve bloglarda okuduğum kadarıyla sorun yaşayan olmamış. kısa sürede ürünün ellerine ulaştığınıda yazmışlar.

Bende bir alışveriş yapmaya karar verdim. İlk kez yapacağım için oldukça titiz davranıp riske atmak istemedim. Almak istediğim şey ise makyaj fırçalarıydı. Araştırıp bir yandan da alsam mı acaba diye düşünürken instagramda sevgili beautybysyln aliexpressten yaptığı ve memnun kaldığını söylediği alışverişi gördüm.

Satıcının linkini de bırakmıştı. Hiç bilmediğim bir satıcıdan almak yerine memnun oldugunu ifade eden bir arkadaşın önerdiği kişiden almayı daha güvenilir buldum. :) İyi ki de öyle yapmışım çinden buraya sadece 21 gün gibi kısacık bir zamanda geldi. :) Daha bu sabah elime geçti kargom. Kurye yüzüme tuhaf tuhaf bakıp size çinden gelen bir paket var dedi :)


Gayet güzel şekilde paketlenmişti. Fırçalarım her biri ayrı ayrı paketliydi. Tam 11 parça fırça seti ve hepsi sadece 9 dolar gibi bir fiyata benim oldu. Türkiyede uygun fiyatlı fırçaların tanesini bile ortalama 20 tl gibi bir fiyata aldığımızı düşünürsek kesinlikle karlı bir alışveriş olduğunu düşünüyorum. :)




Detaylı fotoğraflar çekip fırçalar hakkında bilgi sahibi olmanızı istedim. :)


Bu fırçaları allık ve pudra fırçası olarak kullanmayı planlıyorum. kolayca çantaya atılabilir boyuttalar ben sevdim :)


Bir klasik fondöten fırçası. bununla göz altlarımı kapatmayı planlıyorum.



Yine bunuda fondöten yada pudra uygulamalarında kullanılabileceğini düşünüyorum.


Az önceki fırçanın seyahat için uygun olanı. Düz kesim fırçaları çok seviyorum. Bu fırçadan iki tane olmasını çok sevdim.


Bunlar ise göz fırçalarının toplu görünümü! Herkesin işine yarıyacak temel göz fırçaları.


Kalem fırça! Dumanlı gözlerde çok yardımcı olucaktır.




İki adet karıştırma fırçası! Birisi normal, birisi açılı.




Ve tombul bir fırça. Bunu kontür yapmakta ve gözaltlarını sabitlemekte kullanabilirim.


Far fırçası ve kesik uçlu eyeliner fırçası!


Fırçalar olduça kullanışlı! Elimle çekmeme rağmen henüz bir dökme yapmadı. Kullandıkça ne olur gözlemlerim yine yazarım. :) Fırçalar güzel sevdim, lakin bana göre tek kötü yanı fırçaların çok sık olması. Dağıtma işleminde biraz yorulcağımı düşünüyorum! Ama 9 dolara 11 tane fırça aldım, o kadar da olur artık diyorum.

Ve fırçalar birde kese torbası içinde geldi. Onuda sizlerle paylaşmak istedim.


Peki ben alışveriş yaparken neye dikkat ettim:
-Satıcıların %95 üzeri olumlu geri dönüş almış olmalarına dikkat ettim.
-Kargo takibinin olup olmadığına dikkat ettim.
-Türkiyeye ürün yollayıp yollamadığına dikkat ettim.

Ve alışverişimi sürekli internet alışverişlerinde kullandığım kredi kartımla aldım. Ürün bedeli o gün ki dolar kuru üzerinden çevrilip hesabımdan düşüldü.

Bana göre en önemli unsur olumlu aldığı geri dönüşler. Yaptığı alıverişlerden %95 olumlu geri dönüş almış bir satıcı neden size karşı olumsuz olsun. :) Biraz da tabi bu şans işi benim kargom da bir sorun yaşanmadı. Umarım sizin kargonuz da da bir sorun olmaz :) Ve benim attığım mail üzerine gümrükte takılmaması için paketin üzerine hediyedir diye yazmış.

Eğer bir fırça almak istiyorsanız yada bende bir deneyim derseniz sizin için link bırakıyorum.

Sizin son zamanlarda aldıklarınız neler? Yada yurtdışından alışveriş yaptınız mı hiç? Hangi siteleri önerir, nelere dikkat edersiniz? Yorum bırakırsanız çok mutlu olurum. Tekrar görüşmek üzere :)

Bana ulaşın: zeynep.dilara.durmaz@hotmail.com

ilginizi çeker :)

2 yorum