Ders Çalısma Taktikleri | Nasıl Motive Oluyorum?

By 06:07 , ,




Merhaba!
Bugün benden bir çok kere istenen ve benimde ne zamandır aklımda olan bir yazıyı paylasacagım.

Nasıl ders çalısıyorum? Kendimi nasıl motive ediyorum?

Bu konu benim orta okulda ve lisede çok zorladıgım bir mevzuydu. Kendimi bir türlü ders çalısmaya motive edemiyordum. Dikkatim  20 dk. içinde dagılıyordu. Verimli çalısmam en fazla 2 saat sürüyordu. Bu rakam belli hedefler için oldukça düsük... Simdilerde ise 50dk. boyunca dikkatimi toplu tutup ders çalısmamı günlük 8-9 saat yaptım. Ve hepsi de verimli ve karsılıgı olan saatler.

Bu rakam sizin için az yada çok olabilir ki verimli saatler kisiden kisiye degisiklik gösterir. Ben kendi taktiklerimi yazıp sizlere fikir vermesini amaçlıyorum.

1) Kendini tanımak;
İsin en baslangıc ve püf noktası kendini tanımak. Ne istiyorsun? Ne için istiyorsun? Bu sorulara cevap verilmeli. Ben yüksek lisans için ales,yds ve bunların yanında okul sınavlarına çalısıyorum. Senin hedefin ne? Gerçekte ne istiyorsun? Bunları belirledikten sonra yani içinde gerçekten ne istedigini belirlediginde herseyin daha kolay oldugunu göreceksin. Kendini tanı ve ilk adımı at..

2)Verimli saat belirlemek;
Günün hangi saati ve ne kadar çalısabiliyorsun? ''Gündüz ders çalısımalı beynimiz daha boş olur. Sabah 8de kalkıp çalısmalıyız... '' Bunlar gerçekten uyuyor mu sana? Sabah erkenden uyandıgında belkide çalısamıyorsun. Aklında uykuda daha uyanmamıs. Sorun bu belkide... Aksam 9dan sonra baslayıp gece 3 veya 4 kadar çalısırım. Çünkü o saatte yapıcak hiçbir sey kalmıyor. Herkes uyudugu için dikkatimi dagıtıcak etmenler sıfıra iniyor. Yani kitaptaki cümleleri bırak ve kendi verimli saatini bul...

3) Amaç belirlemek;
Gündüz uyanmanı sağlayacak, yataktan kalkıp çalısmaya oturtucak bir amacın olmalı. Öyle lafta degil cidden ateslemeli seni. Cünkü bir amacın olursa o masanın basına geçersin, bir amacın olursa gidecegin yolu duracagın limanı bilirsin. Amaç önemli kendine bir amaç bul gel devam edelim... Varsa bir amaçın isimiz daha kolay :)

4) Dikkat dagıtan etkenleri kaldırmak;
Burda iste büyük bir irade giriyor devreye. ''Telefonunuzu, bilgisayarınızı çalısma odanızdan çıkarın, çalısma masanızda dikkat dagıtıcılar olmasın'' Tamam bunları kaldırdık masadan ama aklımızdan kaldıramadıktan sonra ne kadar etkili? Bence bunun en güzel yanı yasaklamak, uzaklastırmak yerine sonuna kadar kullanmak. Yani sosyal medyadamı dolasmak istiyorsun; dolas... Saat kısıtlama olmadan, doyana bıkana kadar dolas. Oyunsa oyna, tüm bunlara doyduktan sonra geç dersin basına. Çünkü bıkacaksın bir süre sonra... Bakacağınada baktın, merak da etmiyorsun artık. Tamamen bütün dikkatini toplayabilirsin...

Benim için ise yarayan taktikler bu sekilde. Bunlara ek olarak sizin bana verebilceginiz taktikler neler?

 Denerseniz bana yazmayı unutmayın :)

zeynep.dilara.durmaz@hotmail.com 

Kocaman sarıldım kızlar!
Z. 

ilginizi çeker :)

8 yorum

  1. Guzel ve etkili bir yazi olmus Zeynep Hanim. :) benim dunyamada beklerim www.birfikirsiz.blogspot.com

    YanıtlaSil
  2. Çok denedim ama yok bende olmuyor bu taktıkler :) yararlı bir yazı olmuş teşekkürler)

    YanıtlaSil
  3. çok faydalı bir yazı bence yaşla beraber konsantrasyon azalıyor maalesef :(

    YanıtlaSil
  4. Ilk nokta cok ama cok onemli ! Cok guzel bir yazi olmus eline saglik canim :)

    YanıtlaSil